søndag den 23. februar 2014

This week

Tiden går alt for stærkt, og nu er endu en uge gået! Det har dog været en meget oplevelsesrig uge, og med kun få rigtige skoledage har vi ikke haft det så hårdt ;)

Da vi ankom i lufthavnen søndag morgen kørte vi direkte med mine to værtssøstre og min værtsfar op til Great Wolf Lodge, et hotel med indendørs vandland, spa, børneaktiviteter osv. Det tog omkring 4 timer at køre derop, siden det er oppe nordpå i Traverse City. Her var hele min værtsmors side af familien med alle deres børn, heldigvis var Brittany der også. Da vi kom til GWL tog vi en hurtig tur i badeland med mine søstre og herefter gik Carolin og jeg op og slappede af. Vi havde været oppe hele natten da vi fløg hjem og havde været vågen i over 24 timer (med undtagelse af vores små lure i bilen), så vi var rimelig smadret. Mandagen brugte vi mest af alt på at sove, men vi kom dog op af sengen og tog en løbetur i deres fitness rum, - vi skal jo i form igen efter alle den gode mad på Hawaii!! Senere dukkede vi også frem til aftensmad.
Tirsdag tog vi i badeland om formiddagen og herefter spiste vi dunkin' donuts til morgenmad (som ødelagde vores workout fuldstændingt...). Herefter gik turen hjemad mod Jenison igen. Da vi kom hjem var klokken 6 og huset var iskoldt og mørkt. Strømmen var gået. Min værtsmor ringede til strømudbyderen og fik at hvide at det kunne tage op til 24 timer til at de kunne få det fikset! Heldigvis virkede vores komfur stadig da det er et gaskomfur, og det varme vand løb stadig. Så vi kunne lave varm te og lave aftensmad og min værtsfar tændte en gaslampe som både gav lys og varme til stuen. Carolin og jeg måtte sove i samme seng og med 3 tæpper på for at holde varmen om natten og da jeg tog et bad næste morgen var badeværelset iskoldt, så det blev til et meget hurtigt bad! Da jeg kom hjem fra skole var strømmen heldigvis kommet igen!

Lørdag morgen (i morges) stod vi op tidligt og Carolin, Marcy og jeg blev hentet af Mima klokken 8. Herefter kørte vi mod den anden side af staten til Regional Competitive Cheer Competition. Vores skolen Varsity Team, som havde vundet Conference, havde nemlig kommet ind som 4. til districts og var derfor kommet vidre til regionals. Vilket er super awesome! Så vi tog på en lille roadtrip for at se Brittney og hendes hold konkurrere om en plads til State. Da vi var kommet frem til byen Hartland hvor konkurrencen blev afholdt var vi en halv time for tideligt på den, så vi kørte til den nærmeste Meijer og købte lidt frugt og drikkevarer som vi kunne spise til konkurrrencen. Da vi kom ud til bilen igen havde vi stadig god tid til at komme tilbage til konkurrencen og finde pladser. Uheldigvis havde Mima fået låst sine nøgler inde i bilen! Så her var vi strandet i Meijer kort tid før konkurrencen skulle til a begynde. Så vi ringede til car service der kunne komme og åbne bilen. Før de kom gik der dog 50 minutter og da vi endelig kom frem til skolen var de lige blevet færdige med round 1. Heldigvis er der jo 3 rounds :)
Vores hold gjorde det super godt, og havde en helt fantastisk round 1 og 2, men da de gik på måtten med round 3 gik det knapt så godt. En af deres flyers faldt nemlig for tideligt i deres ene stunt, og da konkurrencen er så stor og hvert lille point tæller var det meget uheldigt. Deres stunts falder nemlig aldrig, og da de var færdige med round 3 var det et meget skuffet og fortvivlet hold der satte sig ned for at vente på resultaterne. Jenison endte med at komme på 5. pladsen med 2.3 points væk fra 4. pladsen (2.3 point er ingenting). De 4 første hold kommer vidre til state, så skuffelsen og ærgelsen blev endnu større. Brittney kørte dog med os hjem og hendes humør kom op igen og vi havde en super hyggelig tur.
Brittney skal efter sommeren gå på en af Michigans bedste og største universiteter, Michigan State, som ligger nær Lansing, Michigans hovedstad. Så da vi allerede var på den side af staten kunne vi lige så godt køre forbi. Michigan State Campus er omkring 20 km2 og har sit egen postnummer og eget bussystem!
Herefter kørte vi forbi Lansing centrum hvor vi stoppede ved deres Capitol building og tog et par billeder. Da vi kom hjem var klokken omkring 6 og så stod den på Harry Potter 1 og 2 med mine værtssøstre.

Nu stater track sæsonen snart og jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang med at løbe igen!
Håber i alle har det godt,